Då var man i bloggträsket!

Ja då är man i full gång med att försöka sig på att fixa en blogg då.... Den kommer i huvudsak att handla om fiske.
Bloggen kommer att vara ett bra sätt för mig att föra lite statestik över fångade fiskar och olika fisketurer, kan vara kul att se tillbaka på under årets gång!

Fiskesäsongen började ganska tidigt i år, jag och min kompis Jerker deltog i Pikechallenge http://www.pikechallenge.com 15-16maj  2009. Det blev en hel del fisk för oss, Jerker lockade upp 16 st och jag krokade av 25 st, (man måste ju visa vart skåpet skall stå). Synd bara att han fick de 2 som räknades (över 80cm). Hmm..
En oväntad 4:e plats kunde vi stoltsera med efter 20 timmars gäddfiske!

Fina priser fick vi oxå:

* 2 st Daiwa Luna Jerkbaitspön designade av  Torbjörn "Buster" Odén
* 2 st beten från Beavort Baits

Nån vecka senare (21-22 maj) var jag med familjen i våran stuga i Övik och passade på att slänga ett par kast från land och det visade sig att gäddorna verkligen va på hugget. 10 st gäddor fick jag på 2-3 timmars fiske fördelat på 2 dagar.

Härnäst väntar fiske i Edsfjärden nu ikväll med Matte, återkommer med rapport!

// Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0