Hullinglösa krokar, bra eller anus?

Igår (09-07-08) for jag och Jerker ut på en liten gäddsväng.
Vi gjorde det enkelt för oss och valde ett säkert kort, Sandslån! Det började bra för mig, 2:a kastet fick jag en ganska fin gädda på ca 4,5kg!  Sen så blev det trögt för oss båda, det kom upp nån gädda / flytt.

Jag har ofta förundrats över hur jäkligt en gädda kan sätta sig i krokarna, så jag bestämde mig för att exprimentera lite med att slipa bort hullingarna från krokarna på min "Pigg". Det visade sig vara totalt misslyckat....hade flera stycken på, men dom släppte efter ett par ruskningar, samma sak upprepade sig gång på gång tills detta hände ( se bild )

   

I detta fall så fungerade det att köra hullinglöst *skratt* Gäddan hade slukat Piggen TOTALT..det fanns tyvärr inget annat att göra än att nacka den och obducera gäddan då den svalt betet långt in i MAGEN !! Det värsta jag sett någonsin..

Kvällen slutade allafall 11-5 till mig och när det gäller hullinglösa krokar, så är det något som jag INTE kommer att fortsätta med eller rekomendera någon att prova....iofs så funkar det ju om dom tar som gäddan på bilden :)

Med denna fisketur så hamnade jag på totalt 130 gäddor i år.

// Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0