09-07-18....en händelserik kväll!

Fick ett ordentligt fiskesug i eftermiddag, så jag ringde Johnny och hörde om han va sugen på fiske. Självklart så var han det. Hörde även efter med Nicklas och han var redan ute i båten. Vi bestämde tid och plats och Nicklas hämtade oss med båten, sen bar det iväg. Vädret bjöd på strålande sol och lite små blåst.

Det började trögt för oss, kast på kast utan ens en känning. Efter nån timme lyckades Nicklas landa den första gäddan, inte så stor men ändå en fisk! För mig och Johnny gick det sämre, jag började till och med tänka tanken om att bli FF (fiskfitta). Efter att ha lämnat "det heta" området och begett oss till ett annat ställe, så drog vi ett par snabba gäddor. Både jag, Johnny och Nicklas fick fisk nu.

Jag lyckades med nöd och näppe att missa en riktigt stor, det var en bumling på närmare 190 cm och uppskattningsvis över 90 kg, Johnny hette han...mitt drag strök sig precis över hans axel så tröjan revs sönder och han fick en liten rispa i skinnet, tur att han slapp uppsöka läkaren igen ;)

När det hade slutat hugga, så flyttade vi oss tillbaka dit vi började först och där vi VET att det skall gå och få fisk. Det kom upp nån strögädda här och var, men det va långt ifrån lika bra som vi är vana att det brukar vara där.
Klockan var nu 22:30 solen hade gått ner och det började kännas som att det var dax att packa ihop grejerna. Rätt som det är så ser jag i ögonvrån att nått tar Johnnys bete alldeles intill båten och vänder med ett ordentligt plask, sen börjar det att tjuta i rullen!! Gäddan gör flera ordentliga rusningar, linan tjuter och Johnny håller emot det som går. Etfer ett par minuter så landar en fin gädda på 7.8 kg i båten och han har tagit nytt personligt rekord! Grattis!!

När upphetsningen laggt sig, så slänger han ut igen. Denna gång är lyckan inte lika stor då han slänger bort sitt Jerkbait som han fick storgäddan på. Linan snärtar av i utkastet och The Pig seglar iväg långt utom räckhåll och sjunker till botten. 

 



Kvällens resultat :

Johnny: 4 st
Nicklas : 3 st
Daniel: 4 st

138 gäddor hitils i år för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0